Co to jest jednorożec SEO?
Istnieje wiele nieporozumień na temat jednorożców, ale jasne jest, że są naprawdę dobrzy w tym, co robią. Nie wiadomo dokładnie, ile z nich istnieje, ale niektórzy szacują, że w branży może być nawet 50000 tych mitycznych stworzeń.
Niektórzy ludzie lubią myśleć o jednorożcach jako o rzadkim gatunku, ale w rzeczywistości są bardziej jak tajne stowarzyszenie. Nie lubią ujawniać swojej obecności i w większości działają pod radarem. Stosują strategie SEO, które są niedostępne dla innych specjalistów SEO, co utrudnia ich przyłapanie.
W tej sekcji przyjrzymy się niektórym mitom dotyczącym jednorożców i tym, co naprawdę robią, gdy są pozostawione same sobie w swoim naturalnym środowisku – na rynku SEO.
Czy jednorożec SEO istnieje?
Unicorn SEO to termin używany do opisania, kiedy witryna wypada dobrze w rankingach wyszukiwania. Termin odnosi się do rzadkiego zjawiska lądowania na pierwszej stronie Google dla wielu słów kluczowych.
Jest to często widoczne w przypadku treści, które pierwotnie miały być udostępniane tylko w mediach społecznościowych, ale są następnie odbierane przez główne serwisy informacyjne, takie jak Time czy Huffington Post.
Jednorożec SEO a słowa kluczowe
Jak sama nazwa wskazuje, są to słowa kluczowe tak poszukiwane, że można je porównać do „jednorożców”. Trudno jest uszeregować te słowa kluczowe i wymaga dużo wysiłku, czasu i wiedzy.
Najbardziej poszukiwanymi słowami kluczowymi w Internecie są te związane z:
- tematy, które wzbudzają duże zainteresowanie osób online,
- tematów, które generują duże przychody reklamowe, a także ogromne możliwości dla firm na sprzedaż swoich produktów,
- tematy, które zostały już szeroko omówione w innych witrynach.