Tematy związane z ekologią i środowiskiem nie są już związane wyłącznie z dedykowanymi stowarzyszeniami. Spółka Mastercard w celu podniesienia świadomości wobec zjawiska problemu wśród użytkowników, wyemituje do końca 2021 roku limitowaną serię kart podarunkowych z wizerunkami zwierząt, które są na wyginięciu.

W proekologiczne działania udział biorą już nie tylko odpowiednie organizacje. Sprawy w swoje ręce postanowił wziąć Mastercard, który wyprodukował zestaw kart, gdzie widnieją gatunki zagrożone wymarciem. Na kartach znajdziemy wizerunki takich zwierząt jak: łuskowiec jawajski, słoń leśny czy czarno-biały wari. Oprócz tego widoczna będzie data ważności karty. Oznaczony termin będzie symbolizować szacowany czas na uratowanie danego gatunku.

Globalne ocieplenie i ingerencja ludzi głównymi czynnikami panującego problemu

Problem wymierania zwierząt jest powszechnym zjawiskiem, a skutki te możemy odczuć jeszcze w tej dekadzie. Bagatelizowanie sprawy może doprowadzić do katastrofalnych następstw, które szacuje się na 2050 rok. Ponadto prognozuje się, że wiele gatunków może bezpowrotnie zniknąć z powierzchni ziemi już w 2027 roku. Wpływ na to ma nie tylko ocieplenie klimatu, ale przede wszystkim ingerencja człowieka w postaci niszczenia naturalnych siedlisk oraz wszelkiego rodzaju kłusownictwa.

Mastercard ustalił, że 1 USD z każdej sprzedanej karty zostanie przeznaczony na stowarzyszenie Conservation International, które zajmuje się ochroną dzikiej przyrody oraz naturalnych siedlisk. Karty płatnicze zostaną wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Zobacz też:
„Zwierzęta i morze” jako przykład wyjątkowej relacji łączącą faunę oraz ludzi